There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Wednesday, November 8, 2006

Just wanna share with all

Ini adalah 'comment' yang saya hantar ke forum SI.

saya nak share sedikit pendapatlah kat sini...kepada ibu2 yg baby baru 2-3 bulan.U all patut guna saat keemasan ini utk kumpul stok...setelah 2 bln direct bf then masuk kerja...awal2 tu susu bnyk kan?so jgn buang masa pamlah sungguh2...dan..kalau susu tak bnyk ..masa2 mcm nilah gunakan sepenuhnya utk bnykkan susu..kerana masih awal lg..kilang masih aktif..saat2 awal ni amat penting utk berjaya dalam dunia penyusuan susu ibu ni.Kalau anda rasa skrg ni susu anda bnyk dan anda leka...nnt anda akan menyesal...masa bnyk nilah kita kena pulun....walaupun stok bertimbun2...pastikan anda masih buat stok jgn sekali2 alpa..jgn terpengaruh dgn mereka yg tidak pernah berjaya dlm dunia penyusuan susu ibu ini.anda mampu melakukannya....
end...


tambahan....to those yg pam sekali je kat opis tu saya cadangkan...buatlah dua kali.....masa...inilah pentingnya disiplin diri....saya...kalau tak ada masa sgt...sy korbankan masa rehat saya..tak yah mkn pun tak pe....asalkan saya pam..mkn ni buleh curi2 time...dlm dok kalut2 buleh lg sumbat apa2 mknn masuk mulut..tp mengepam kena ambil masa dan kena tenang.....
dan jaga permakanan...makanlah mknn yg berkhasiat..ok
Picture below is Akif on hari raya

No comments: