There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, May 8, 2006

Ada Orang Kata

Ada orang kata aku sexy..sexy..sexy sekali...eh silap..apa plak nih???

Ada orang tanya.."awakkan susu dah banyak kenapa awak pulun nak tambahkan lagi?"

Jawapan saya: Alhamdulillah..Susu ada...Nak kata banyak sangat tu taklah but cukuplah untuk anak saya yang tersayang.Saya usaha lagi sebab saya tak nak saya terputus "supply".Saya ni pula jenis kuat mengelabah bila tengok stok EBM berkurang.Mulalah tak boleh tidor malam asyik fikirkan nak mengepam aja!Teruk betulBig Smile. Satu lagi saya nak sangat ada stok EBM ni..Saya risau saya sakit ke demam ke tiba2..Menurut pengalaman saya bila saya tak sihat kuantiti susu yg dapat saya pam adalah sangat berkurang jika dibandingkan dengan hari2 sihat.

Saya plan nak breastfeed baby sehinga at least umurnya dua tahun.Insya Allah...

Saya dan adik beradik saya semuanya hanya minum susu ibu ketika kami kecil dahulu...Kami disusukan ibu sehingga berumur 2 tahun.Setitik formula pun kami tak minum.Alhamdulillah....

Breastfed will breastfeed..Ini saya baca kat dalam breastfeeding room at SMC last saturday ketika menyusukan baby. Bila tengok poster tu rasa makin bersemangat..sebab I was breastfed so i should breastfeed my baby..MUST!!!!!

No comments: