There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Wednesday, November 12, 2008

Carbonara

Bahan-bahan
180g spaggety/linguinie
100g krim masakan
50ml susu cair(saya guna DL full krim-akif punya!)
10g bawang putih
30g ayam/daging cincang (nak gantikan dengan sutong/udang etc also OK)
30g cendawan butang/shitake(yang mana anda suka)
1 biji telur kuning
30g keju parmesan
Sedikit black pepper/oregano/basil
Garam secukup rasa.
Minyak untuk menumis

Cara penyediaan
Bahan (1)
Campurkan susu cair dank rim masakan.
Masukkan kuning telur ke dalam campuran susu cair dank rim masakan. Kacau rata.Pastikan semuanya bercampur sebati
Masukkan perasa(garam)
Ketepikan

Panaskan minyak masak
Tumis bawang sampai kelayuan
Masukkan ayam/daging cincang dan cendawan/shitake
Apabila ayam/daging cincang dan cendawan/shitake sudah half cook bolehlah masukkan spaggety/linguinie
Masukkan spices
Masukkan bahan (1), kacau rata
Masukkan parmesan cheese, kacau lagi hingga semuanya bercampur rata.
Siap.

p/s: Resepi di atas adalah resepi yang telah di’alter’ serba sedikit oleh saya mengikut selera saya!
Jika untuk Akif saya tidak masukkan black pepper.

2 comments:

NiaMubs said...

Salam Ka,
Thanks for the recipe, wlwpun bukan saya yg request.Saya ada masalah my son age 17 mos. tak byk makan.still underweight...still BF.nie nak cuba resipi nih kasi dia makan. Tapi klu akak ada tips utk anak saya tuh..I really appreciate it.Thanks!

mommyashvin said...

fid, I pun ada try lah baru2 ni, but use instant carbonara!!!! next time boleh try ur recipe!