There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Tuesday, September 30, 2008

terkenang

Saya tertarik dengan satu topik kat forum susuibu.com tentang pengurusan EBM yang terlalu banyak...
Terkenang..kisah hampir 3 tahun yang lalu...
start masuk kerja..kat office sahaja dapat 40oz..kat rumah 16oz...
Dan time merudum dapat 4oz sahaja....
Alahai....

moral:time susu mewah ini..Kumpullah EBM sebanyak yang mungkin....

komen saya kat forum adalah sepeti di bawah:
dear mommies
saya bukan nak riak ke apa ya
just nak share...

masa saya baru start kerja dulu...3 thn lepas la..pam susu 5X kat opis...dalam tempoh 8 jam tu..
saya dapat EBM time pam kat opis saja...10 botol X 4 oz...
maknanya 40oz....
saya pernah post /open topik susu terlalu bnyk kat forum ni..at that time hahahaaa

then pam kat rumah 2X...16oz...so..total satu hari saya dapat 56oz..macam tipu ja bunyinya...
dari peti ais sepintu upgraded 2 pintu...dari guna botol tukar guna disposable liner...
anak saya reverse cycling..then ada plak time sehari 10-12 botol..dan macam2 lagi ikut selera dia....

Dan....tak ingat bila..tapi pernah terjadi dari 56oz sehari jatuh tergolek 4oz!

so time mewah ni....kena kumpul bnyk2....

1 comment:

elly juhari said...

byk betui ye...kt ofis aj edpt 40 oz..sy ni dpt 16oz aje 2 kali pam..but kalu berkali2 pam pun..xdpt lah kuantiti byk tu..tetap juga 16 oz..xterfikir dek akal sy ni lah..