There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Monday, March 20, 2006

Give to baby 1

Rasa macam bnyk pula nak 'abadikan' di sini.

Baby hari2 minum ebm dalam 4-5 botol. Saya akan bekalkan 2 'fresh ebm' dan 3 'stok'. Kat mana ntah saya baca ada dicadangkan macam ni. saya memang tak cairkan 'stok'..Saya bawa yg beku ke Taska baby. Dulu pernah cairkan tp saya dapati carer tu tersilap gi bekukan balik.So utk mengelakkan kekeliruan.s'stok' saya bawa yg beku beserta 2 botol fresh ebm.Kalau baby tak habiskan kelima2 botol itu bakinya disimpan dalam peti sejuk Taska.

Saya selalu kalau weekday dapat sehari dalam 4-6 botol ebm. 2-4 botol saya jadikan stok manakala 2 lg utk baby minum keesokkan harinya. Utk fresh ebm on Monday saya akan pump pada hari Ahad. 'Hasil' pada hari Jumaat mmg 100% jadi stok simpanan masa depan Heeeheee.

No comments: