There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Tuesday, March 7, 2006

EBM stock 1

Saya memulakan 'pengumpulan stok' ini agak lambat kerana kurang pendedahan. saya mulakan 2 hari sebelum mula bekerja semula. Alhamdulillah dapat kumpulkan 6 botol (4 oz setiap satu).

Bermula dari hari itu saya mula membuat 'stok'. Pada mulanya setiap hari di office saya dapat EBM sebanyak 4-5 botol (4 oz each).
Baby saya pula minum sebanyak 4-5 botol sehari.
Walau bagaimana pun di rumah saya tetap mengepam susu. (Ini yg dijadikan stok)

Di rumah bila saya mengepam?
* Selalunya saya bangun awal pagi untuk mengepam. (Pukul 3am-4am)
* Bila2 masa sahaja bila perlu
* Semasa weekend.

Bila saya mengepam susu di pejabat?
##semasa bulan pertama-bulan kedua mula bekerja##
*Pump setiap 3-4 jam (mengikut keperluan)
Setiap sesi dapat 8 oz.

##Present##
* Pump 2 kali sehari semasa berada di pejabat.
* 1st session-Pada pukul 11am-12pm
* 2nd session-Pada pukul 4pm-5pm

No comments: