There is no freedom of choice for humans,
if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,
but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice

Quick Search

Custom Search

Cari@susuibu.com

Custom Search

Friday, December 29, 2006

breast pad

Breast pad

Sebelum ini aku langsung tiada pengetahuan tentang kewujudan breast pad. Apa benda ini?Apa gunanya??

Breast Pad adalah sejenis ‘pad’ yang digunakan oleh ibu-ibu yang menyusukan anak dengan susu ibu untuk mengelakkan susu dari payu dara tumpah/bocor pada pakaian.

Banyak juga jenama breast pad yang pernah aku cuba.

Pada mulanya aku guna disposable breast pad, kemudian, menggunakan washable breast pad.

1. Disposable breast Pad.

Jenis pakai buang. Setakat ini aku sudah cuba :

l Bebe

l Avent

l Pigeon

l Tollyjoy

2. Washable Breast Pad

Jenama yang aku pernah guna

l Tollyjoy – Aku tak suka sgt sebab kecil

l Pureen –Mudah rosak

l Fiffy – Yang ni aku paling suka. Sampai sekarang aku gunakan

Washable breast pad aku guna ketika travel. Kalau time travel susah la kalau pakai yang washable.

No comments: